7 skvělých aut, která si bohužel nikdo nekupuje

Pokud některé z těchto aut spatříte na silnici, gratulujeme. Je to jako kdybyste viděli Yetiho nebo zlaté prasátko.

1. Kia Optima

optima_2_615x410 kia.com Korejský manažerský sedan má několik významných plusů. Vypadá vážně dobře, má velmi kvalitní interiér (srovnatelný s německými auty, vážně!) a také komfortní podvozek. Ceny sice začínají na 570 tisících, ale pozor - v základní výbavě máte třeba vyhřívaná zrcátka, přisvětlování do zatáček, elektrické ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, tempomat nebo kůži. Maximem je pak 740 tisíc za absolutně plnou výbavu - srovnejte si rozptyl cen s jiným autem podobné kategorie. Věčnou výhodou je nenápadnost, budete jezdit v dobrém autě a soused vám nikdy nebude závidět. Pokud si o Optimě něco nenastuduje.  

2. Subaru BRZ

2013-subaru-brz-fitted-with-sti-upgrades_100405865_m Subaru Media Dítě spolupráce Subaru a Toyoty - jeho hlavním cílem je zábava na silnici i závodním okruhu. Vpředu má dvoulitrový motor boxer s dvěma stovkami koní, hnaná jsou zadní kola, mezi kterými pracuje poctivý mechanický samosvorný diferenciál. Toyota vyrábí prakticky identické auto s názvem GT86, které se liší v několika detailech. Kromě znáčků a designových drobností má jinak naladěný podvozek, se kterým jde lépe jezdit bokem - zadní náprava je o něco tvrdší, takže jde snáze do smyku. Obě auta můžete mít i s automatickou převodovkou, ale pak je jedinou omluvou, že máte pouze jednu nohu.  

3. Lancia Thema

Lancia_thema_101_1920x1200 Lancia Media Nepřipomíná vám jiné auto? Tvar cihly, opulentní tvary, které se nestydí, ani neomlouvají - ano, tohle je americký Chrysler 300C, adaptovaný pro Evropu. A právě proto je tato verze od Lancie tak odlišná od evropských aut. Na délku má více než pět metrů, interiér je prostorný a hýčká si řidiče i pasažéra. Kůže, elektrické všechno, spousta chromu. Srovnatelně luxusní, velké a výkonné auto od německých značek seženete za mnoho set tisíc víc, protože u Lancie existují jen dvě výbavy - plná a plnější. Ale samozřejmě je tu ale. Thema je nabízena jen s dvěma motory. Je tu benzínový šestiválec Chrysler Pentastar s objemem 3,7 litru a výkonem 286 koní, nebo třílitrový dieselový šestiválec s 240 koni od italských VM Motori. Ani jedna firma nemá valnou pověst, co se týče spolehlivosti...  

4. Jaguar XJ

jag jaguar.cz Na slovo "luxus" si v posledních deseti letech udělali patent Němci, ale Británie vrací úder. Limuzína s tradičním označením XJ je vše, jen ne německá - hravost je protkaná celým interiérem. Co říkáte na výsuvný válec, který slouží jako volič automatické převodovky? Nebo čistě digitální přístrojovou desku, která se mění v závislosti na jízdním režimu? Plus všechny možné či nemožné elektronické hračky, které čekáte od auta této kategorie. Můžete mít verze s dlouhým i krátkým rozvorem, základní třílitrový diesel s 275 koni či sportovní provedení s pětilitrovým kompresorovým osmiválcem a 550 koni - specialitou je pancéřovaná verze Sentinel s nejvyšším stupněm ochrany proti projektilům B7. A také odolá výbuchu nálože o ekvivalentu patnácti kilogramů TNT v bezprostřední blízkosti auta. Ať si pak někdo mluví o bezpečnosti.  

5. Mercedes-Benz třídy G

The Mercedes-Benz G-Class Professional (5) mercedes-benz-blog.blogspot.com Vypadá jako veterán a je to veterán. Čím více na východ od našich hranic se posunete, tím méně je výjimečný, protože ho řídí řada podnikatelů - většinou v černé barvě a nejvyšší specifikaci G65 AMG s šestilitrovým dvanáctiválcem biturbo v ceně téměř šesti milionů. Kořeny tohoto auta sahají až do roku 1972, kdy Mercedes začal vyvíjet odolný offroad společně s firmou Puch. S drobnými obměnami a velkými vylepšeními se vyrábí dodnes. Zajímavá je zvlášť verze Professional s retro-károvanými sedačkami a přes tlačítka ovládanými uzávěrami předního, středového a zadního diferenciálu. Nezastaví se před ničím - ozkoušeno na vlastní kůži. V Rumunsku.  

6. Lexus GS

gsk lexus.com Nepochopení. Jediné slovo, které vysvětluje, proč jich jezdí tak žalostně málo. Každý si umí koupit BMW řady 5, Audi A6 nebo Mercedes třídy E ze setrvačnosti, ale věděl, že tu existuje alternativa? Se střídmým a perfektně zpracovaným interiérem, do kterého dostanete audiosystém Mark Levinson se sedmnácti reproduktory? Nebo eko-vstřícnými prvky z bambusu? A to ani nemluvíme o hybridním ústrojí, které umí GS pohánět čistě na elektřinu až do rychlosti 64 km/h, ke kterému se poté přidá opravdu sametově jemný spalovací motor - šestiválec ve verzi GS450h nebo dvouapůllitrový čtyřválec u varianty 300h. Je to jiné pojetí luxusu, místo chladného teutonského bunkru si kupujete poklidný japonský chrám. Počkat, vlastně nekupujete...  

7. Honda CR-Z

hondak honda.com Fandům Hondy poskočilo z prvních dvou písmen srdce do krku a u posledního spadlo až někam na zem. Má to být nástupce lehkého a obratného kupé CR-X, ze kterého se vyloupl - a teď prosím chvilku ticha - hybrid! Takže jezdí na baterie a také s pomocí benzínového čtyřválce s objemem 1,5 litru. Dohromady to dělá 124 koní a 174 Nm, z čehož se nepostavíte na hlavu a neuděláte salto, ale když ono to tak dobře funguje! Protože CR-Z má manuální převodovku a po chvilce zvykání si ji řídíte jako kterékoliv normální auto. A ani si nevšimnete, že s sebou taháte baterie a bezkomutátorový elektromotor. Je to hezké a chytré auto s podvozkem, který si skvěle rozumí z českými silnicemi a díky manuálnímu šestikvaltu si nepřijdete, že řídíte neosobní spotřebič. CR-Z si lidé bohužel vůbec nekupují, protože bylo na začátku roku staženo z našeho trhu.

Komentáře